Polohy spánku v tehotenstve

Ako sa najlepšie vyspať v tehotenstve, aby to bolo pohodlné a bezpečné pre matku i bábätko? Poradíme vám.

Spanie na chrbte

Spanie na chrbte je u tehotných žien asi najobávanejší polohou. Je pri nej totiž utláčaná dolná dutá žila, čo môže viesť k priškrteniu krvného obehu. Túto polohu teda určite nevyhľadávajte a snažte sa počas tehotenstva naučiť spať inak. Neľakajte sa ale, ak sa do nej dostanete nevedomky počas spánku. Naše telo je úžasný mechanizmus a keby malo dôjsť k ohrozeniu vás alebo bábätka, samo spozná, že je niečo zle.

Spanie na bruchu

Mnoho mamičiek má v gravidite zo spania na bruchu strach. Pokiaľ to však pred otehotnením bola vaša obľúbená spánková poloha, je možné, že vám najmä v 1. trimestri bude vyhovovať aj naďalej. Kým sa bruško nezväčší príliš, je bábätko chránené stenou maternice a plodovou vodou. V posledných mesiacoch tehotenstva ale vaše telo samo spozná, že táto poloha už nie je vhodná, nebude vám ani pohodlná. Mamičky, ktoré predtým zaspávali len na bruchu, potom dávajú prednosť napr. stabilizovanej polohe.

Tropico

Spanie na boku

Spanie na boku je pre nastávajúce mamičky tou najlepšou možnou voľbou, pričom poloha na ľavom boku je najvhodnejšia. Bábätko má pri nej najlepší prísun kyslíka a vám pomôže napríklad aj zmierniť opuchy tela, ktoré v tehotenstve potrápia nejednu ženu. Pri spaní na boku využite hlavne na konci tehotenstva väčšie množstvo vankúšov, ktorými si bruško môžete podložiť tak, aby sa vám spalo čo najlepšie.

Nezabúdajte na to, že každá mamička je iná. Riaďte sa preto predovšetkým vlastnou intuíciou a spite hlavne tak, aby vám to bolo pohodlné. V každom prípade myslite na kvalitný matrac a dobre vyvetranú spálňu. Tie vám totiž prospejú v akejkoľvek spánkovej polohe.